„..Chcę w Księżycu..”

…Chcę w Księżycu, w Księżycu tulić Cię
Kochać, kochać, kochać tak
bez pojęcia…

Niedawno pojechaliśmy nocą w miejsce, którego nie znałam.
Tam Maleńka, gdzie na pewno spodoba Ci się; tam, gdzie zobaczysz to, co kochasz” .
Znam mnóstwo pięknych zakątków w okolicy; morza pól rozlewających się łagodnie na niewielkich pagórkach, sosnowe lasy, bukowe i dębowe knieje, leśne ścieżki, urokliwe polanki, oczka wodne, małe rzeczki , niesforne wiosną dopływy Odry. Tam jednak nigdy wcześniej byłam. Pomiędzy lasami, wśród szerokich pól ,na wzniesieniu wije się droga, właściwie drożyna ; biegnie hen i znika gdzieś nagle nadodrzańskich lasach. Jest na tyle szeroka i na tyle wygodna, że można wjechać nią w odmęty pól samochodem. A nocą.. może to wariactwo, małe szaleństwo, ale –jak bardzo dla mnie, jak bardzo MOJE! Musiałam zobaczyć to miejsce!
*
Gdy wysiadłam z auta, rześkie powietrze wypełniło mnie zapachem pobliskich lasów.
Spójrz..
Rozejrzałam się i… zaniemówiłam.
z internetu

Czegoś piękniejszego chyba nigdy nie widziałam! Setki, tysiące gwiazd dosłownie
na wyciągnięcie ręki! Przestrzeń , ogromna przestrzeń, gdzie niebo dotyka Ziemi i wszystko jest cudowną Jednością! Droga Mleczna tuż nade mną; konstelacje , które znam i których nie znam. Migające kolorowe światełka samolotów zataczających szerokie łuki na granatowym, nocnym niebie i schylających się gdzieś za lasami do lądowania na podwrocławskim lotnisku, przywodziły na myśl małe, dziecięce zabawki. Wszystkie gwiazdy wydawały się być drobinami złota i srebra lub małymi diamentami, po które można w każdej chwili sięgnąć i obsypać się ich pyłem. Albo wpiąć we włosy… Poprzez tę nierealność , wszystko wydało się nagle właśnie
realne!
Przemknęła nagle przeze mnie myśl, że chyba Peter obserwuje Nas Stamtąd…Stamtąd, dokąd tak niespodziewanie kiedyś uciekł. A może niechcący tylko wybrał się..? Czy z jednej z tych gwiazd…czy uśmiecha się jak one, widząc jak bardzo jestem szczęśliwa?
Irracjonalne, naiwne, dziecinne; pretensjonalne..? Jednak tak cudowne,tak odczuwalne,że musi być prawdziwe! Jak te wszystkie gwiazdy tutaj. I jak to wszystko
Mogłabym chodzić tymi polnymi dróżkami do rana; mogłabym patrzeć w nocne niebo i słuchać dźwięku małych, gwiezdnych dzwoneczków aż zgasną, po świt. W oddanych, ciepłych i kochających ramionach nie czuje się chłodu nocy.
*
Nad ciemnymi borami, po prawej stronie Wielkiego Wozu ,po ciemnoniebieskich przestworzach leniwie wędrował Księżyc.
Nie jedźmy jeszcze Kochanie; popatrzmy jak wspina się po nocnym niebie wyżej, coraz wyżej. On pewnie też chce dotknąć gwiazd…

z internetu

…Chcę w Księżycu, w Księżycu tulić Cię

*
zdj.z internetu

***

10 comments on “„..Chcę w Księżycu..”

  1. Caddi Fredson pisze:

    Noc, niebo, gwiazdy… niech się dzieje. Bądź szczęśliwa najbardziej jak chcesz i potrafisz:-)

    • Angie pisze:

      Nie dziękuję! :) Powiem tylko, że naprawdę TAAAKIE niebo nocą można zobaczyć chyba tylko nad morzem.Nie spodziewałam się takich widoków i takiej przestrzeni tutaj, tak blisko mnie:)

  2. cichosza pisze:

    piękna noc i piękna piosenka !

  3. Wichrowe108 pisze:

    Nocna wycieczka? Pięknie! No i bardzo romantycznie.

  4. krakusek pisze:

    czasem chodząc po Ziemi,dotykamy gwiazd…to są te CHWILE…cudnie:)))

    • Angie pisze:

      Krakusku, naprawdę miałam wrażenie, że dotknę którejś z tych gwiazd; dzięki krajobrazowi tych okolic wydawało się, że wszystko , cały Wszechświat jest na wyciągnięcie ręki! :)))
      A co tego, że, jak napisałaś ” czasem chodząc po Ziemi, dotykamy gwiazd” to inna, ale najprawdziwsza prawda!
      Buziaki gorące! :***

  5. Justyna pisze:

    no to na paluszkach( ja na paluszkach jako komentujaca) :) zeby nie spłoszyć szczęścia ;)

    • Angie pisze:

      Nie dziękuję, bo nie można; powiem tylko kochana Just, że jeśli coś nie jest li tylko i wyłącznie ułudą, to tak łatwo nie da się spłoszyć.Tak sądzę:)
      Buziaki! :***

Skomentuj

