* The same deep water as you*

Moja Przyjaciółko.
Iść drogą taką jak ja, to skomplikowana sprawa. Gdybym mogła cofnąć się z Tobą o te dwadzieścia kilka lat, powiedziałabym Ci wtedy:
nie idź za mną! Nie naśladuj mnie !
Tak, to ja wprowadziłam Cię w ten świat; tak, to ja.
Mówisz, że kochasz mnie i kochałaś tyle lat, choć tak dawno nie widziałyśmy się. Mówisz, że chciałaś zawsze być taka jak ja, że byłam Twym wzorem.
Boże, czemu widzisz i nie grzmisz??!
Dlaczego akurat mnie tak wyidealizowałaś?
Przyjaciółko Moja, Ty znasz tylko mój jeden lub dwa światy. Tymczasem mam ich trzy , lub cztery nawet. Gdy umieram w jednym, rodzę się w drugim. Zwykle po to, by wrócić do pierwszego, silniejsza.
Ale nie o tym chcę Ci powiedzieć;
nie można być kimś innym! Owszem, można zmienić pewne wartości, można ulec jakiejś ewolucji( wszyscy przecież przez swe życie pokonujemy różne stopnie- jedni w górę, inni w dół) .
Powiedz mi, powiedz mi, proszę, czemu wybrałaś do naśladowania najczarniejszą stronę mnie? Czy nie rozumiałaś tego, że do dokonywania największych szaleństw, trzeba mieć zaplecze? Miejsce, gdzie można spaść na cztery łapy?
Ja to wiem, od dzieciństwa.
Toniesz.
Nie utoniesz, bo znów jestem obok. Choć sama rzadko pływam na aż tak głębokich wodach.
Widzisz, nie warto naśladować mnie. Ciągle muszę ratować się, bo tak naprawdę nie wiem, czy umiem dobrze pływać…Mam tylko to niezwykłe szczęście i cholerną intuicję, by wiedzieć, które koło ratunkowe jest mocne.
Dość mocne, by mnie unieść;)
***

And You ,my Lord-
Mówisz ,że wcale nie muszę ,
że jest coś takiego, jak asertywność i że to tylko moja chęć .Oraz potrzeba.
.
Jak zwykle, masz rację, of course.

Ale sam PRZYJACIÓŁ nie zostawiasz w biedzie. Ani nigdy.

…teraz zanurzam się z Tobą , za Tobą
w głębokiej wodzie.
Cudnie, tak cudownie bezpiecznie,
gdy czuję, że jesteś obok.

*
Kiss me goodbye”
Pushing out before I sleep
It’s lower now and slower now
The strangest twist upon your lips
But I don’t see
And I don’t feel
But tightly hold up silently
My hands before my fading eyes
And in my eyes
Your smile
The very last thing before I go…

and..
I will kiss you, I will kiss you,
I will kiss YOU. kisss you….


***

8 comments on “* The same deep water as you*

  1. Justyna pisze:

    Ja byłam i pewnie nadal jestem wzorcem do naśladowania dla mojej młodszej siostry :)
    Pocieszeniem jest to ,że każdy jednak kroczy swoimi drogami :) i bierze świat w swoje ręce :)

  2. nobody pisze:

    Nie potrzebuję skrzydeł by latać. Czasem tylko odpowiednich ludzi, dzięki którym nie upadnę.
    Takie tam, przyszło mi na myśl, po przeczytaniu tego skądinąd niezłego tekstu.:)

  3. Kowaloova pisze:

    A propos naśladowania – mam młodszą siostrę i nie wiem czy mnie naśladuje, raczej nie :) Uf… szczęściara ze mnie. Ale za to ostatnio mój synek wlazł na szafę i skomentował moje upomnienie: „Ale ty tes tak robis, mamusiu kochana”.
    Amen :)

  4. Angie,muszę spróbować zrozumieć Cię.i poznać
    .Strasznie gubie się a tu tyle ciekawego do poczytania i przeżycia

    • Angie pisze:

      Marysiu, kiedyś pisałam bardzo dosłownie, wprost. Z czasem wiele zmieniło się i dziś śmiać mi się chce z tych niektórych moich, początkowych wpisów;)))

Skomentuj

