Bez, o bzie, wśród bzów *

bez

***

49 comments on “Bez, o bzie, wśród bzów *

  1. even21 pisze:

    Jak ja to lubię, Angie! :)
    Oczywiście, miałam ten sam pomysł… nie zdążyłam jedynie z realizacją ;)

    • Angie pisze:

      Ev, nie przejmuj się, teraz gdzie nie spojrzysz, tam bez:! U Krakowianki, u Violi, u mnie; dawaj i swój ! :)))
      Wiesz, ja mam podwójną radość z tych zdjęć , ponieważ każdy krzaczek bzu sadziłam kiedyś ,
      ( z 10 lat temu już…) SAMA! ” Własnymi ręcyma” ;) I teraz, jak widzisz na jednym zdjęciu, mogę dosięgnąć z okna, by zerwać:)
      A teraz , póki ciepło i nie pada, pędzę sadzić pomidory!!!
      :)

      • even21 pisze:

        To zazdroszczę ;) Chętnie bym pobawiła się w sadzenie, tymczasem… podziwiam m.in. bzy na blogach, zamiast się uczyć… ale jak zdam egzamin, to kto wie? może poszaleję bzowo-lilakowo;)))

    • Angie pisze:

      Ev, noszzz jak to ” bawienie” , to ja już nie wiem, co jest pracą!
      Człek na czterech łapach niczym zwierz, umorusany ziemią, pot cieknie, komarzyska gryzą…
      Sadziłam z Mamą cały wieczór ( choć to nie plantacja :))) Ale wiesz jak to jest- trzeba było dosadzić jeszcze kalarepkę, tu coś wsiać, tam pograbić, jeszcze gdzie indziej wyplewić etc..
      Ostatni tydzień ma m taki, już nawet do sklepu podjeżdżam umorusana ziemią, bo nie ma sensu na 5 minut przebierać się.
      Myślę, że ziemię trzeba po prostu kochać, żeby tak zasuwać co dzień :)

      • even21 pisze:

        Otóż to, otóż to! że tak polecę cytatem:) Puenta Twojego komentarza, to samo sedno – trzeba kochać! A taka praca fizyczna np. w ogrodzie – sama wiesz najlepiej – daje dużo przyjemniejsze zmęczenie, niż wysiłek intelektualny :) stresu nie ma, to pewne ;) jedynie satysfakcja, że to, co posiane przyniesie owoce:)))

    • Angie pisze:

      Ev, żebyś Ty słyszała jak ja Pięknie wyrażam się w ogródku! :))) Klnę na wszystko wokół, dobrze, ze nikt nie słyszy;)
      Przyjemnością jest dla mnie widzieć potem efekt mej pracy; sama praca ” w ziemi ” to nic innego, jak swego rodzaju wyżycie się i pozbycie złych emocji.
      Właściwie NIEKTÓRYM ( pewnie domyślasz się;)) powinnam to polecić…;)
      PS.Za rok ja też chyba będę żyć pewnymi egzaminami:) Tylko co będzie z moim ogródkiem?? Coś wymyślę, muszę!

  2. elatroska pisze:

    No uczta dla oczu a dla ciebie dodatkowo i dla nosa:)

  3. Reblogged this on Arts Inspiring and commented:
    Kiedy znów zakwitną białe bzy,
    z brylantowej rosy, z wonnej mgły,
    w parku pod platanem
    pani siądzie z panem,
    da mu słodkie usta rozkochane…

    Kiedy znów zakwitną białe bzy,
    bzów aleją parki będą szły,
    pojmą to najprościej,
    że jest czas miłości,
    bo zakwitły przecież białe bzy…

    śpiewa Hanka Ordonówna, 1928

  4. krakowianka pisze:

    Angie,bossko,upojnie bo…bzowo…ależ masz otoczenie,szaleństwo…:-)

  5. Piękne masz bzy, Angie, podobnie, jak Ty tez kocham bzy, ich zapach, ich cięzkie kwiaty..:) Niestety, nie postawię zadnego wazonu z kwiatami w domu, bo koty przerwacają go, wylewają wode, ogólnie jest katastrofa;)

    • Angie pisze:

      Goldi, moje jakoś na szczęście ignorują wazony ;)
      Ale dziś Milord zwalił mi w kuchni z parapetu ogromnego kaktusa! Ty wiesz ile trwało , zanim wsadziłam kaktusa z powrotem do doniczki? MASAKRA!
      :)

  6. wg108 pisze:

    Flakon bzu i od razu w domu pięknie, przytulnie

  7. dorotanna pisze:

    Czas kwitnienia bzów jest chyba najpiekniejszym okresem w roku. Twoje bzy są wspaniałe, wyobrażam sobie jak pieknie pachną …

    • Angie pisze:

      Dziękuję:)
      Pachną wyśmienicie, choć i tak najmocniej pachną te bladoliliowe i białe.Nie wiem od czego to zależne…?

      • Wizja pisze:

        To prawda , a już zachwycać się można bez końca – TYM BZEM .
        Witaj Angie , obudziłam się „dosyć korzystnie”, kiedy rozszalały się bzy.

      • Angie pisze:

        Witaj, witaj Droga Wizjo! :)
        Cieszę się, że wstałaś już po tym długim, zimowym śnie ;)

  8. Justyna pisze:

    Ja juz z niecierpliwościa czekam na bez u mojej Siostry :) Ma bordowy z wielkimi płatkami .Uwielbiam bez i jaśmin :)

    • Angie pisze:

      Just, te moje mają dwa odcienie lila : jeden wpada w ostry róż, drugi jest łagodniejszy. Nie wiem, czy to dobrze widać na zdjęciach ..
      Natomiast mój biały bez, podarunek od kogoś niegdyś ważnego dla mnie,
      odkąd posadziłam go, nie chce kwitnąć…..Może w przyszłym roku wreszcie uda się! :)

  9. Cane pisze:

    Uwielbiam bez, ale wolę wolny, napowietrzny, polny. ;) Eh, aż podświadomie czuję zapach.
    Buźka!

  10. Angie, zapach bzu nadaje się na szczególną formę aromatoterapii. Nic tak nie poprawia nastroju i nie podnosi dobrego samopoczucia, jak przyjemny zapach.

  11. violamalecka pisze:

    Jesteś jak Scarlett O’Hara z tą miłością do ziemi,,,
    Widać,jak bardzo kochasz to miejsce.;-)

  12. eNNka pisze:

    Można się zanurzyć w tym bzie i tak już zostać :)

  13. rudaja pisze:

    uwielbiam-uwielbiam-uwielbiam! kocham bzy i ich zapach i nawet nie wkurza mnie fakt, że jestem na nie (jak na wszystko co kwietnie i rośnie) uczulona <#

  14. Angie pisze:

    Wugusiu, ciiii, post, leczę wątrobę właśnie (po majówkach) ;)))

  15. Marko pisze:

    Cześć! Piękny ten bez. Piękne zdjęcia. Pozdrowionka.

  16. graforoman pisze:

    Dawno temu, kiedy jeszcze chłopięciem byłem, panował zwyczaj że wyszukiwało się pięciopłatkowe kwiatki bzu i się je zjadało na szczęście. Paskudne w smaku, ale zwyczaj to zwyczaj i szczęście się przyda. Trzypłatkowe kwiatki to kicha, pech. :)

  17. Kasia pisze:

    aż mi zapachniało z ekranu! :)
    Bzów w deszczowej nie stwierdzam :(

  18. Navia pisze:

    Twoje zdjęcia pachną !!! Nie wiem, czy to zauważyłaś !! :)))))

  19. filemonka pisze:

    A u nas bez już przekwita…robi się rdzawy…Dobrze, że ich urok można zatrzymać w kadrze, bo na zapach trzeba poczekać do przyszłego roku ;)

  20. Bez bzów bzyg nie bzyczy nie mówiąc o bzykaniu

Skomentuj

