Polskie Drogi Zimowe

Lubię zimę, lubię śnieg i piękne widoki, ale gdy mam zimą jechać samochodem, zwyczajnie szlag mnie trafia.
Niestety rano musiałam wyjść spod ciepłego koca i zawieźć swe Pierworodne Szczęście na stację kolejową. 12 km wśród lasów i pól. Do stacji prowadził syn. Rzadko przeklina, ale tym razem nie wytrzymał
-mama, fuuck, cholernie ślisko! Tu nikt nie odśnieżał!
Oczywiście. Tego należało się spodziewać. Nic nowego przecież.
Wracałam sama, 30- 40 km/h , w porywach udało się wycisnąć nawet 60km/h . Ponieważ nie było na drodze żywego ducha, zatrzymałam się kilka razy, by fotografiami uwieńczyć dzisiejszą jazdę. Jedno, co przychodziło mi na myśl, to: ile śniegu musiałoby napadać, by w końcu ktoś zajął się drogami? 30 cm, pół metra czy może więcej?

Drogi powiatowe
Zdjęcie2901

Zdjęcie2903

Zdjęcie2905

Przed skrzyżowaniem z drogą wojewódzką . Jest tam maleńki podjazd; przez chwilę zastanawiałam się, czy uda się bez tańca na szosie wjechać na główną.
Zdjęcie2908

***

Nasza wojewódzka .Ktoś może powie, że przesadzam, histeryzuję, bywało gorzej. Owszem, bywało gorzej, ale wyobraźcie sobie, że pod tą cienką warstwą śniegu jest sam lód. Zanim pojawił się śnieg, padał marznący deszcz.
Od trzech dni pada śnieg, raz mocniej, raz słabiej. Od kilku dni trzyma mróz.Przez te trzy dni nie wyjechały żadne służby drogowe.

Zdjęcie2910

Zdjęcie2912

Zdjęcie2909

***

A to już nasza droga krajowa. Tu może coś jeździło i sypano czymś drogę. Choć wydaje mi się, że największą zasługę w tym, że można normalnie tu jechać, mają TIRy, które wyjeździły śnieg.

Zdjęcie2914

***

Po zatankowaniu przy głównej, wracamy na naszą wojewódzką. Też główną
Zdjęcie2918

Zdjęcie2919

Drugi most na drodze. Ten największy, nad Odrą.

Zdjęcie2922

Trzeci most , nad przyklasztornym jeziorkiem.
Zdjęcie2924

Za drzewami klasztor. Jeszcze tylko 2 km i dom!
Zdjęcie2925

***

A pod domem ktoś wiernie czeka.
Zwykle gdy wjeżdżam na podwórko , wybiegają mi na powitanie moje psy i koty. Teraz jest zbyt zimno i psy wolą wylegiwać się w cieple domu. Kotki na kaloryferach.
Tylko ten Jegomość nie wróci do domu, póki mnie nie ma.
Wierny …jak pies? ;)

Zdjęcie2931

22 comments on “Polskie Drogi Zimowe

  1. wg108 pisze:

    Bardzo ładne drogi, zupełnie nie rozumiem Twojego zdenerwowania, przecież jest czysto, biało. Przecież białe jest dużo ładniejsze od czarnego, które od razu kojarzy się z brudem ;)

    • Angie pisze:

      Taaak Szczepciu, wygląda to ładnie. Nie wkurzałabym się, gdyby nie to, że pod tą śliczną bielą jest lodowisko ;)))
      Już lepiej jedzie się tymi powiatowymi, gdzie więcej śniegu…

  2. Caddi pisze:

    Nie zrzędź na służby drogowe, bo dzięki temu masz temat na wpis i okazję do zrobienia fotek.
    A ten majordomus wyczekujący swojej pani całkiem przystojny i dostojny. Kocia arystokracja.

  3. even21 pisze:

    Angie, wiem, że to marna pociecha, ale gdybym zrobiła fotki, przekonałabyś się, że wszędzie tak samo… a to Polska właśnie! ;)

    • Angie pisze:

      Even:)
      Pocieszyło mnie trochę to, że moje znajome Kanadyjki opowiadały mi, że u nich w Kanadzie( dokładnie okolice Vancouver) dba się tylko o główne drogi; ” boczne” rzadko kiedy się odśnieża ( no chyba, że we własnym zakresie) :)

  4. urden pisze:

    Wiesz co? Te Twoje drogi to całkiem przypominają te którymi codziennie dojeżdżam do domu i wyjeżdżam do pracy. I wcale nie są to drogi osiedlowe :). Nigdy nie nauczysz się jeździć w warunkach zimowych jeśli będziesz jeździć po czarnych nawierzchniach. Niby banał prawda?

    • Angie pisze:

      Urdenie, to nie idzie o umiejętności, bo akurat na drogach od lat sobie dobrze radzę. Mijałam dziś kilka aut; wszystkie jechały ślimaczym tempem. Pod spodem jest lód. A zima nie przyszła dziś…..

  5. escaape pisze:

    Zima jest śliczna, dopóki nie trzeba prowadzić auta:)

  6. krakowianka pisze:

    a to zima właśnie…i jej „uroki”…:P
    śliczny kotek,taki faktycznie arystokrata:)

  7. mamjakty pisze:

    Piękna zima – tylko sani i koni brak:)

  8. Krystiana pisze:

    Pięknie ,biało ale jechać nie da się;-)

  9. Pani Peonia pisze:

    Służby najwyraźniej wszystko pozamiatały, też nie rozumiem, o co ci chodzi… ;)

  10. filemonka pisze:

    Piękny widok, ale zdaję sobie sprawę, że kierowcom mniej się podoba taka droga :)
    Zajrzyj, Angie na pocztę :)

    • Angie pisze:

      Fil:)
      W tej chwili podeszłam do komputera:) Widziałam, dziękuję! Zaraz odpiszę.
      A co do tej notki- sypie. mocno sypie śnieg, zasypuje ten lód .Teraz służby nie wyjadą, bo przy intensywnych opadach się nie odśnieża :>
      Podobno dziś dwóch już leżało w rowie ( na tych sfotografowanych drogach właśnie)

  11. Memoiren pisze:

    zawsze należy wyłapać jakieś plusy, w tym przypadku miałaś 100% pewności, że gdzieś za zakrętem nie stoi Policja z radarem :))))

Skomentuj

