* Felicita znaczy SZCZĘŚCIE *

Wykorzystując kolejną krótką chwilę, gdy
– nie ma w zamku gości
– jest wreszcie, pomimo wichury, prąd ( cud! )
– nie muszę jeździć po Dolnym Śląsku
zanim nieoceniony Caddi przejmie znów obowiązki Gospodarza tego bloga,
próbuję skonstruować krótki, lecz dość ważny tekst.
Przed Nowym Rokiem Word Press uprzejmie poinformował mnie, że:

4,329 films were submitted to the 2012 Cannes Film Festival. This blog had 51 000 views in 2012. If each view were a film, this blog would power 12 Film Festivals
(…)
These were your 5 most active commenters:
1 Caddicus Caddi 317 comments
2 wg108 195 comments
3 Cane 169 comments
4 Krystiana 127 comments
5 violamalecka 106 comments

Visitors came from
85 countries in all!
Most visitors came from Poland. The United States & Canada were not far behind

Po pierwsze:
SERDECZNIE DZIĘKUJĘ CADDIEMU, WG, CANE, KRYSI I VIOLI ,
a także WSZYSTKIM , którzy mnie odwiedzają i dzięki którym ten blog wciąż istnieje. Bo przecież piszę dla Was i zawsze cieszę się, gdy podobają się te moje różne teksty i tekściki :)
Po drugie: wobec taaakiej ilości obcych krajów, skąd pochodzą moi niektórzy goście, zastanawiam się poważnie nad tym, czy nie tłumaczyć (chwilowo tych krótkich i łatwych;)) tekstów na angielski ;)))
Żart żartem,ale po kilkunastu dniach obcowania we własnym domu z ludźmi anglojęzycznymi, gdy często , aby goście nie czuli się wyobcowani, musiałam powtarzać im niektóre swe rozmowy z Małą W. po angielsku oraz tłumaczyć jak powstaje dana potrawa ( Jesus Christ, jak dobrze, że moi synowie byli pod ręką i że moja ostatnia lektorka nie słyszała tego! ;)) ,
wczoraj już mówiłam do swych psów i kotów np:
chodźcie, come on, come on! lub / do kotów kradnących szynkę ze stołu/ wynocha stąd psubraty, go away you sons of the bitch!

Reasumując: wszystko ( w tym Nowym Roku ) możliwe! ;)
Zanim pozwolę się znów porwać wirowi życia, zostawiam moim
DROGIM PANOM- CADDIEMU, WG I CANE to:

bk_info_orig_13805

jak zabraknie, to jestem pewna, że Wg otworzy swą piwniczkę ;)

a KOCHANYM KRYSI I VIOLI
90506

I Dla WSZYSTKICH MOICH GOŚCI

bezowy_3

***
I JESZCZE RAZ:
WSZYSTKIEGO DOBREGO WSZYSTKIM W NOWYM, 2013 ROKU!
Czerpmy z życia, to , co najpiękniejsze; śmiejmy się , popatrzmy z dystansem na siebie i świat. Bądźmy znów choć trochę MŁODZI! Nic ani nikt obcy nie jest wart naszych nerwów i łez; omijajmy szerokim łukiem wszelkiej maści złośliwców, zazdrośników i malkontentów. Przecież w każdej sytuacji i tak znajdą we wszystkim i wszystkich jakiś mankament. A życie jest naprawdę zbyt krótkie, by marnować je na wojenki i tego rodzaju bzdety!
Pomyślmy o sobie, o naszym szczęściu. Szczęściu, które jest w oczach naszych dzieci, w szczęściu, które jest w każdej dobrej chwili gdy patrzymy na wschody i zachody słońca; w każdym , wiernym spojrzeniu psa i mruczeniu kota.
O sile życia i szczęściu, które jest w każdym z nas i które każe nam trwać bardzo często POMIMO…
Wreszcie o szczęściu, które jest piosenką, w piosence

Szczęściem jest trzymać się za ręce idąc daleko
Szczęściem jest twoje niewinne spojrzenie wśród tłumu
Szczęściem jest pozostać sobie bliskimi jak dzieci
Szczęście, szczęście…

Szczęściem jest puchowa poduszka, woda w rzece przepływająca
Deszcz, który pada za firankami
Szczęściem jest pogodzić się przy zgaszonych światłach
Szczęście, szczęście…

Szczęściem jest szklanka wina z kanapką
Szczęściem jest zostawić Ci kartkę w szufladzie
Szczęściem jest śpiewać na dwa głosy, jak bardzo mi się podobasz
Szczęście, szczęście…

Słyszysz, w powietrzu już jest nasza miłosna piosenka
Płynąca jak szczęśliwa myśl
Czujesz, w powietrzu już jest najgorętszy promień słońca
Biegnący jak uśmiech szczęścia

Szczęściem jest wieczór z niespodzianką, księżyc w pełni i radio, które gra
Kartka z życzeniami pełna uczuć
Szczęściem jest nieoczekiwana rozmowa telefoniczna
Szczęście, szczęście…

Szczęściem jest plaża nocą, uderzająca fala
Szczęściem jest ręka na sercu pełna miłości
Szczęściem jest czekanie na świt, by zrobić to jeszcze raz
Szczęście, szczęście…

Słyszysz, w powietrzu już jest nasza miłosna piosenka
Płynąca jak szczęśliwa myśl
Czujesz, w powietrzu już jest najgorętszy promień słońca
Biegnący jak uśmiech szczęścia

31 comments on “* Felicita znaczy SZCZĘŚCIE *

  1. even21 pisze:

    Angie, otóż to! Cieszmy się życiem:)))
    Powiem szczerze, że mnie również wordpress zaskoczył taką sympatyczną statystyką na koniec roku… to naprawdę miłe! Przy okazji więc – dziękuję za odwiedziny u mnie i komentarze:)))

    • Angie pisze:

      Tak Even, to miłe. Z tymi odwiedzinami to różnie bywa; często nie ma wcale czasu na sieć, często jest tak, że coś napiszę i lecę już dalej do swych spraw.
      Ktoś mógłby spytać, po co więc piszę? Ano dlatego, że taka ekspresyjna bywam ;)

      • even21 pisze:

        Angie, skąd ja to znam?:-)
        Nie mniej – piszemy i cieszymy się, że ktoś czyta, komuś się podoba i tworzymy w ten sposób niezwykłą, choć wirtualną, prawdziwą więź… i to chyba dużo ważniejsze od popularności…:)

  2. Caddi pisze:

    I to podsumowanie wordpressa jest najlepszym komentarzem do… wszystkiego.
    Oby w przyszłym roku było jeszcze lepiej, ale co ja będę życzył lepiej skoro tak będzie.
    Ilość odwiedzin przez wielu niemych czytelników i ukrywających się podglądaczy świadczy o popularności bloga. Niektórzy nawet poświęcają notki inspirowane autorką niniejszego bloga.
    Warto robić swoje, bo nawet najwięksi wrogowie nie pozostają obojętni.

  3. wg108 pisze:

    Ha, moja piwniczka na tym tle blado wygląda. Wychodzi na to, że możemy tu rozgościć się na dobre, przynajmniej do czasu aż ktoś na nas zawoła: „wynocha stąd psubraty”

  4. krakowianka pisze:

    masz racje Angie,cieszmy się życiem..:)
    No to ja sie łapię za tort…panowie zajmą się barkiem….i cała naprzód!cumy rzuc!…witaj nowa przygodo,roku 2013!…:)))

  5. violamalecka pisze:

    Dziękuję Ci Angie z całego serca za różę…
    A ja..? Ja Ci zanucę razem z Janis…

  6. porannarosa pisze:

    Dzień dobry Angie :)))
    Może nie w temacie i w ogóle poza ….;) ,ale
    Należą Ci się wielkie brawa

    i nutkę zostawiam na dobry początek dnia :)

    • Angie pisze:

      Dzień dobry Roso:)
      Dziękuję za miłe słowa i piosenkę; nie wiem, czy należą mi się brawa. Po prostu: czasem coś sobie tu piszę ;)
      I cieszę się, że niektórym się podoba. Naprawdę :)
      Miłego dnia! :)

  7. Krystiana pisze:

    Dziękuję Angie;-)za różę;-)

  8. filemonka pisze:

    Angie, nie powiem Ci, że piszesz jak Orzeszkowa ;>…powiem, że piszesz jak Angie. Masz swój styl. swoja manierę i tego się trzymaj. Komu to odpowiada, ten czyta, a jak widać, sporo osób zagląda na Twój blog. O pozytywnej zmianie niedawno pisałam na swoim blogu, skupiasz się teraz na motywie przewodnim swojej notki, przez co jest bardziej przejrzysta. Historia Jasia – ogrodnika była bardzo poruszająca i pouczająca, nie tylko dla mnie :)

    • Angie pisze:

      Filemonko:)))
      Cieszę się, że podobała Ci się ta moja historia o Jasiu. Cieszę się też, że mówisz mi wprost co i jak .
      Wiesz, całe blogowanie jest fajne,ale trzeba mieć na to naprawdę i czas, i czasem cierpliwość.
      Jest też coś, co uniemożliwia mi wrzucanie różnych ( napisanych gdzieś i kiedyś )tekstów oraz pisanie historii z życia . Otóż od ponad roku czyta moje wpisy wielu moich znajomych ( realnych znajomych!) Czasem zatrzymują mnie na ulicy i pytają ” o czym będzie następny wpis”
      Jest to miłe, ale cholernie mnie ogranicza w pisaniu, rozumiesz.
      Chyba muszę zmienić adres bloga ;)

      • filemonka pisze:

        Angie, doskonale rozumiem. To krępujące kiedy czytają Cię realni znajomi i rodzina/ta dalsza, bo pewnie najbliższa się oswoiła/. Dlatego pisz drugiego bloga, osobistego, adres podaj tylko tym, którym ufasz i chcesz, żeby Cię czytali :) Ten zostaw, poświęć go na neutralne wpisy – jeśli mogę Ci doradzić. I czas można sobie zorganizować. Tu pisać mniej, a neutralnie, gdzieś indziej bardziej osobiste wynurzenia :)

  9. Angie pisze:

    Myślałam o tym. Na razie czekają mnie prawdopodobnie dość napięte dni, trochę zmian w życiu. Dlatego znów Caddi będzie tu gospodarzył jakiś czas.
    .Ojj, chyba nie wypłacę się Jemu ;)))

  10. Fanny pisze:

    Postanowiłam bardziej się udzielać u Ciebie, Angie, żeby za rok zapracować na podobny zestaw szklanych naczyń ;)

  11. andreas6314 pisze:

    Ho……Hooooooooooo…. wspaniale zastawiony stół.. wszystkiego dobrego…. :-)

  12. Cane pisze:

    No to…

    ;)
    Buźka!

    • Angie pisze:

      Ejj, Cane , jeśli dobrze poznaję i to Nicholas Cage, to był to to strasznie smutny i cholernie dobry film.
      Poczekajcie na mnie , pliiisss!
      ;))))
      Buźka :***

  13. Pani Peonia pisze:

    Ja też lubię łyskę… :(

  14. elatroska1 pisze:

    No to zaczne od tortu ale na nim ani mysle skonczyć!Wypije tez cos z ochota za twoje zdrowie i zdrowie twoich bywalców.Oj posiedze sobie tu dziś posiedzę:)))))serdecznosci angie cieplutkie serdeczności.

  15. brulionman pisze:

    dzięki i również gratuluje, z życzeń wyłuskałem sobie „dystansu i uśmiechu” za co dzięki ogromne i dzielę się tym nawzajem. jakoś dalekie od gramatyki jest moje pisanie dziś ale przyjmij, że intencje mam dobre (czyli trochę „chcialem dobrze a wyszło jak zwykle” :D )

Skomentuj

