* Wrześniowe smaki *

Dzieci wszystkie ( te duże też) w domu, co jakiś czas przyjaciele i przyjaciółki z różnych stron świata zjeżdżają na nasz , piękny Dolny Śląsk ;

nie pozostaje więc nic innego, jak błysnąć tą cudną, polską gościnnością i wykorzystać dary Natury.

Zupa borowikowa

Cukinia faszerowana

Sałatka grecka z oliwkami i serem feta. Niby popularna, ale jak inaczej smakuje z  pachnącymi  słonkiem, własnymi pomidorami!

Prawdziwki duszone na masełku

Kotlet z piersi kurczaka saute,marynowany w oliwie z ziołami . Podany z  duszonymi warzywami i suszonymi grzybkami

Zapiekanka ziemniaczano- porowa z grzybkami marynowanymi

Placek ze śliwkami

***

Przepisów Wam nie dam, albowiem wszystko robię ” na oko”.
I zawsze wychodzi! :)))

22 comments on “* Wrześniowe smaki *

  1. goldenbrown pisze:

    Jestes niezrównana w swojej pomysłowości kulinarnej:)
    Wracałam wczoraj z Wrocławia, widziałam po drodze wielu grzybiarzy z koszami pełnymi grzybów..

    • Angie pisze:

      Goldi:) jak się ciągle gotuje, gotuje no i ma przy tym trochę fantazji, to w końcu wychodzą pychotki ;0
      A grzyby znów tutaj są( pierwszy wysyp był w maju- prawdziwki-, potem w II połowie lipca)

  2. Angie, kusisz smakami i zapachami potraw. Diabelska natura:-)

  3. Justyna pisze:

    Dzien dobry:)
    a ja dam przepis na kotlety z piersi z kurczaka i do tego surówkę ze świeżego szpinaku :)
    pierś z kurczaka kroimy drobno , ale nie mielimy, na tacce jarzynowej z dużymi oczkami ścieramy 5 średnich pieczarek surowych , do tego ścieramy na tej samej stronie tarki około 15 dkg żółtego sera, dodajemy jedno surowe jajko , łyżkę mąki ziemniaczanej , przyprawy i wyrabiamy masę, którą za pomoca drewnianej łyżki formujemy kotlety i smazymy na rozgrzanym oleju na złoty kolor z dwóch stron. Do tych kotletów robię surówke z liści szpinaku, które kroje ( łodygi odrzucam) do tego drobniutko posiekana cebulka , sok z połowy cytryny , olej lub oliwka , i sól , pieprz troche cukru :) smacznego
    a cukinie czym nadziewasz?:)

    • Angie pisze:

      Pycha Justyno! Szpinak uwielbiam i zjem w każdej postaci!
      Cukinię nadziałam ( tutaj) podduszonym, mielonym mięsem z indyka z dodatkiem kaszki kuskus. Wiesz, podałabym przepisy na każde z tych dań i określiłabym ile mniej- więcej czego tam daję, ale nie wiem , czy jest sens wypisywać coś tak ” na oko” .
      Dziś gotuję barszcz ukraiński i smażę krokiety z mięsem.
      Jeśli chcesz Justyno, podam potem przepis, :)))

      • Justyna pisze:

        Każdy fajny przepis jest pożądany;) a cukinie uwielbiam też w każdej postaci począwszy od placków , leczo a kończąc na nadziewanej:) nie jestem osobą namiętnie gotującą , ale uważam ,że kobieta która nie lubi gotować , nie umie gotować jest zimna , niekobieca i nie stwarza domowej atmosfery. W domu ma być przytulnie i pachnieć dobrą kuchnią. Zbieram od dawna różne przepisy i mam tzw. swoje dania wypróbowane:) które gotuje podobnie jak Ty na tzw. oko:) a gotujący dobrze mężczyzna wzbudza we mnie podziw:)

  4. elatroska pisze:

    Na widok wszystkiego co z grzybami już uśmiecha mi sie gębusia:))
    byłam w tygodniu w lesie i dupa u nas nie ma grzybów:((Buziole dla ciebie:)

  5. Justyna pisze:

    tarce= tacce error :)

  6. Cane pisze:

    Zdjęcia, że szczęka i język opada. :-D
    Mniam!

  7. Angie pisze:

    Caddi, a bo ja jestem kusiciel( ka) :>
    ;)))

  8. rudaja pisze:

    jo tej, a ja na diecie hahahaha :D

  9. Asenata pisze:

    Ja bym się na prawdziwki w masełku „rzuciła”

  10. wg108 pisze:

    Przy Tobie szlag by trafił moje odchudzanie. Ty gotujesz ilości „hurtowe” dla rodziny i gości, a moja Wiewiórka z przyzwyczajenia. Zapomina, że już jesteśmy tylko we dwoje. Dzwoni potem po znajomych, żeby przyszli „bo jej się nagotowało”

  11. violamalecka pisze:

    Ale narobiłaś mi smaku.
    Dzięki za pomysły, skorzystam
    w najbliższym czasie.
    Też gotuję na oko i wychodzi.
    Kiedyś rzadko gotowałam,
    teraz mam dla kogo
    i robię to z przyjemnością. ;-)

  12. Krystiana pisze:

    -przepisy niektóre sa na wagę złota….))))

  13. joan1te pisze:

    Wszystko tak smacznie wygląda aż zrobiłam się głodna (oprócz cukinii) :)

  14. varriora pisze:

    wow robi wrażenie, ja to bym tak częściej te twoje pomysły kulinarne oglądała :)

    • Wizja pisze:

      Oj robi wrażenie! Te fotki wygnały mnie do kuchni ….czym by tu się zastępczo usatysfakcjonować smakowo. Znalazłam tylko zeszłoroczne powidła z mirabelek.Jutro polecę do lasu po grzyby chociaż.

  15. filemonka pisze:

    Wszystko wygląda smakowicie, mniam :)

  16. andreas6314 pisze:

    wow…….ale kuchnia…robi wrażenie..gratuluję :-)

Skomentuj

